In de rubriek 'Het eetdagboek van…' komt iedere week een foodblogger aan bod die vertelt over wat hij of zij de afgelopen week allemaal heeft gegeten. Deze week is het de beurt aan Bobbie Schipper van 'Soupel'.

Bobbie is personal trainer, afgestudeerd diëtiste en orthomoleculair therapeut. Ze haalt veel energie uit sporten en actief bezig zijn. Daarnaast creëert ze graag content in de vorm van blogposts, recepten en reviews, die ze deelt op haar website. "Ik geniet met volle teugen van mooie reizen en tijd doorbrengen met dierbaren. Dit wil ik graag aan zo veel mogelijk mensen doorgeven. Het leven is toch zeker te kort om niet lekker in je vel te zitten!"

Maandag

"Ik ben klaar met mijn training en maak een ontbijtje voor mezelf. Deze bestaat uit een beetje Brinta met pea protein, blauwe bessen, frambozen en pindakaas. Daarna fiets ik naar mijn werk: Workout Amsterdam Gym. Om 11.30 uur kom ik aan en begin ik met het geven van workouts.

Eenmaal klaar met de workouts is het tijd voor lunch. Ik bereid mijn lunch soms voor. Zo ook vandaag: één wrap met spinazie en een mengsel van wortel en pompoen (klaargemaakt in de oven), met kipreepjes en nog een snack a jack. Later op de dag neem ik nog een eiwitreep en een stukje pure chocolade.

Omdat ik nog workouts moet geven eet ik laat, rond 20.00 uur. Mijn avondeten is weer zo’n zelfde wrap als in de middag."

Dinsdag

"In de ochtend geef ik twee sportlessen bij TrainMore en daarna ontbijt ik. Dit keer Brinta met frambozen, blauwe bessen en een eetlepel Nutella. Lekker! Daarna ga ik trainen. Als lunch eet ik paprikarijstwafels van de AH, met smeerkaas sambal 20+ en hüttenkäse voor extra eiwitten. Ook neem ik nog een Cup-a-soup met kerriesmaak.

Tegen vier uur in de middag eet ik mijn eiwitreep, waarna ik een business workout heb. Niet veel later is het tijd voor avondeten. Ik maak pasta gekookt in tomatenblokjes en rode pesto, met magere gehakt en groenten uit de oven: tomaat, aubergine en courgette. Dan ga ik de deur uit voor mijn laatste twee workouts. De dag wordt afgesloten met een bakje kwark met appel en kaneel."

Woensdag

"Ik begin al vroeg met mijn eerste workout om 07.00 uur, gevolgd door nog twee workouts om 09.00 uur en 10.00 uur. Dan is het tijd om te eten. Dit keer pannenkoeken, gemaakt met een proteïnemix. Ik doe er een beetje Nutella, kwark en blauwe bessen op. Oeps, nog steeds zin in chocolade dus ik voeg er ngo een stukje bon bon bloc van Cote d’or aan toe.

Tijd voor mijn training, op naar de sportschool! Na het trainen eet ik direct mijn lunch en avondeten. Dit is hetzelfde als gisteren, want ik moet weer trainingen geven. Tussendoor nuttig ik een eiwitreep, paprikawafels met hüttenkäse en een handje pepernoten."

Donderdag

"Wederom start ik om 07.00 uur met mijn eerste workout. Mijn ontbijt neem ik rond 10.00 uur: Brinta met frambozen, blauwe bessen en een stukje chocolade erin. Vervolgens doe ik wat werk op de computer en daarna weer een workout. Mijn lunch bestaat uit de AH-paprikawafels met kipfilet, hüttenkäse en rucola. Als cadeautje voor mezelf neem ik nog een boterham met pindakaas en jam.

Na de lunch heb ik een werkmeeting. Tijdens mijn meeting kijk ik alweer uit naar mijn eiwitreepje! Na mijn workouts in de avond, eet ik thuis twee krokante kipschnitzels op twee Italiaanse bollen met yoghurtmayonaise, sriracha, spinazie en pijnboompitten, met een flinke portie broccoli on the side!"

Vrijdag

"Vandaag heb ik een meeting in Haarlem. Onder weg daar naartoe neem ik een breaker in de smaak mango. Ik eet er nog een appel bij. Eenmaal aangekomen en gesetteld neem ik een koekje en tegen de tijd dat we naar buiten gaan voor een workout neem ik nog snel een banaan. Na de workout is het tijd voor lunch: een salade van komkommer, tomaat, uit, feta en olijven met een broodje rosbief.

Rond 16.30 uur ga ik weer naar huis en is het tijd voor mijn eiwitreep! Bij thuiskomst gaat er weer een handje pepernoten naar binnen. Het avondeten bestaat uit restjes die over zijn van het begin van deze week: nog wat pasta, gehakt en groenten."

Zaterdag

"Op zaterdagochtend geef ik altijd drie workouts in het Oosterpark. Daarna is het tijd om te eten. Ik maak een pannenkoek met proteïnemix en serveer dit met de laatste Nutella, kwark en blauwe bessen die ik nog in huis heb. ’s Middags eet ik wat groenten en daarna ga ik met vriendinnen de stad in. We eindigen bij een sushitent, waar we van alles nuttigen. Onderweg naar huis doen we een pitstop bij de SkyLounge en nemen we nog een cocktail!"

Zondag

"Ik maak mijn Brinta klaar in de bijna lege Nutella-pot en doe er wat frambozen bij. Daarna doe ik wat computerwerk en ga ik de deur uit voor het zetten van gellak. Meteen daarna doe ik wat boodschappen. Als ik terugkom ruim ik het huis op en is het tijd voor lunch: zelfgemaakte burger met sla, tomaat en augurk op een broodje, met daarnaast een berg groenten.

Na de lunch heb ik een afspraak voor mijn wimpers. Een heerlijke ‘selfcare Sunday’ noem ik het. Bij thuiskomst is het al bijna weer avond en als ik mijn vriend vraag wat hij wil eten hoeft hij niet lang na te denken: ‘Pizza it is!’ We bestellen pizza en tijdens het wachten neem ik een Cup-a-Soup. Heerlijke afsluiter van het weekend."

Paula Vaarkamp