De herfst heeft zijn intrede gedaan en daar zijn we niet allemaal even blij mee. Dagen worden kouder, donkerder en lijken daardoor ook langer te duren. Je bent vaker somber en je krijgt steeds minder zin in dingen: de herfstdip heeft je te pakken.

Gelukkig zijn er een aantal manieren om zo min mogelijk last te hebben van de herfstdip. Inge van Coach voor je Leven zette er 4 voor je op een rij:

Schrijven

Begin elke dag met het opschrijven van een positieve intentie. Bedenk je per dag wat je zou willen zien, doen of ervaren en focus je daarop gedurende de dag. Je zal merken dat je openstaat voor mooie momenten en je beleeft ze daardoor ook meer.

Bewegen

Kom in beweging! Doordat het steeds vroeger donker wordt, is het verleidelijk om elke avond na je werk op de bank te ploffen. Doorbreek dit patroon en ga naar buiten. Stok achter de deur nodig? Spreek met een vriend of vriendin af om het samen te doen. Zo combineer je je sociale leven met je doel om naar buiten te gaan. 2 vliegen in 1 klap.

Voed jezelf

Je lichaam is je meest kostbare bezit. Zorg er daarom goed voor! Door middel van de juiste voeding en voldoende slaap, kan je je lichaam in evenwicht houden. Je voelt je beter en je weerstand wordt erdoor verhoogd, waardoor je minder snel verkouden of ziek wordt.  

Zet jezelf op nummer 1

Een uitdagende tip, maar wel de beste om je energieniveau in balans te krijgen en te houden. Vul je week eerst met de dingen waar je energie van krijgt en daarna voeg je de dingen of afspraken toe die 'moeten'. Op die manier kan je af en toe een nee verkopen, omdat het er simpelweg niet meer bij past. Het gaat om jouw energie, dat jij doet wat goed voelt. Je zal merken dat je dan ook effectiever op je werk bent. Je beleeft de periode die normaal gesproken donker is, nu als veel lichter.